Nowy Hyundai Santa Fe - łączy wydajność i luksus

2020-12-14r.

nowy hyundai santa fePrzedstawiamy nowego Hyundaia Santa Fe, który po raz pierwszy dostępny jest z wydajnym napędem hybrydowym o mocy 230 koni mechanicznych. Wyróżniający się odważnym, lecz wyrafinowanym designem nowy model oferuje wysoką jakość i zaawansowane technologicznie, topowe systemy bezpieczeństwa.

Santa Fe to najdłużej obecny na rynku SUV marki Hyundai. Pojawił się na rynku 20 lat temu, a w Europie sprzedawany jest od 2001 roku. Ten SUV segmentu D został doceniony za komfort, przestronność, kompleksowe wyposażenie standardowe oraz funkcjonalny design kabiny. Seria najnowszych zmian sprawia, że nowy Santa Fe jest jeszcze lepszym wyborem dla Klientów.

Hyundaia Santa Fe od dawna chwalono za wygodę i przestronność. Teraz oferuje jeszcze więcej miejsca dzięki modyfikacji platformy, pomimo zastosowania nowych zelektryfikowanych układów napędowych. Całkowita długość, szerokość i wysokość zostały zwiększone w porównaniu do poprzednika. W wyniku zmiany platformy nowy Santa Fe oferuje dodatkowe trzy centymetry przestrzeni na nogi w drugim rzędzie i dodatkowe cztery centymetry przestrzeni na nogi w trzecim rzędzie. Powiększeniu uległa także pojemność bagażnika. 

Nowy Santa Fe jest wyposażony w kompleksowy pakiet systemów bezpieczeństwa aktywnego Hyundai SmartSense oraz spełnia najwyższe europejskie standardy bezpieczeństwa. Dodatkowe ulepszenia systemów bezpieczeństwa czynnego sprawiają, że nowy Santa Fe dorównuje najlepszym konkurentom.

nowy hyundai santa fe

Nowe układy napędowe Smartstream – hybrydowe i wysokoprężne

Nowy topowy SUV Hyundaia otrzymał całkowicie nową gamę jednostek napędowych. Znane z poprzednika silniki Diesla 2.0 i 2.2 CRDI, generujące od 185 do 200 koni mechanicznych zostały zastąpione przez napęd hybrydowy i nowy silnik wysokoprężny. Nowe mocniejsze układy napędowe osiągają moc od 202 do 235 koni mechanicznych, a dzięki poprawie wydajności, jednocześnie zużywają mniej paliwa.

Hybrydowa wersja nowego Santa Fe została wyposażona w silnik Smartstream 1.6 T-GDi o mocy 180 KM i silnik elektryczny o mocy 44,2 kW. Układ hybrydowy ma łączną moc 230 KM i moment obrotowy wynoszący 350 Nm, który za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej w zależności od wersji trafia na przednią oś lub wszystkie koła. Wersja przednio napędowa rozpędza się do 100 km/h w 8,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną wynoszącą 187 km/h. Porównując bazowe napędu czas przyspieszania od 0 do 100 km/h jest aż 1,4 sekundy lepszy od poprzednika.  Spalanie średnie wynosi od 6,4 do 6,9 litra na 100 km, natomiast emisja CO2 wynosi od 146 do 157 g/km. Wersja z napędem na cztery koła rozpędza się do 100 km/h w 9,1 sekundy i także osiąga prędkość maksymalną wynoszącą 187 km/h. Natomiast spalanie średnie wynosi od 6,9 do 7,6 litra na 100 km, natomiast emisja CO2 wynosi od 157 do 172 g/km. Zastosowanie napędu hybrydowego nie wpłynęło na obniżenie walorów użytkowych samochodu, który umożliwia holowanie przyczep o masie do 1650 kilogramów.

hyundai smartstream

Alternatywnie klienci będą mogli wybrać nowy 2,2-litrowy silnik wysokoprężny Smartstream, który został zmodernizowany w celu poprawy wydajności i obniżenia zużycia paliwa. W odróżnieniu od poprzedniej generacji silników, blok nowego silnika składa się z aluminium, co spowodowało redukcję masy o 19,5 kg. Czterocylindrowy silnik wytwarza 202 KM i moment obrotowy 440 Nm, który jest przenoszony na cztery koła za pośrednictwem nowej 8-biegowej skrzyni DCT. Prędkość maksymalna tej wersji silnikowej wynosi 205 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 9,2 sekundy. Spalanie tej jednostki wynosi od 6,7 do 6,9 litra na 100 km, a emisja CO2 kształtuje się na poziomie od 176 do 181 g/km. Samochód wyposażony w nową jednostkę napędową można wykorzystywać do holowania przyczep nawet o masie 2500 kg, czyli aż o 500 kg cięższych niż wcześniej.

Dzięki zastosowaniu nowych efektywnych i oszczędnych układów napędowych udało się poprawić osiągi, elastyczność i zmniejszyć zużycie paliwa i emisję CO2. W porównaniu do poprzednika emisja jest niższa od 6,2 do aż 17,5 procent, w zależności od wybranego układu napędowego i wersji wyposażenia.


Nowy odważny design nadaje wyjątkowego charakteru

Nowa stylistyka nadwozia Santa Fe jest wyjątkowa w segmencie SUV-ów, łącząc w sobie moc i wyrafinowanie. Efektowna konstrukcja przodu wyróżnia się charakterystycznym szerokim grillem, obejmującym główne reflektory. Trójwymiarowy wzór wypełnienia grilla podkreśla jego solidny charakter. Unikalne, przyciągające wzrok diodowe światła do jazdy dziennej w kształcie litery T mają podwójne zastosowanie i służą również jako kierunkowskazy.

nowy hyundai santa fe

Znajdująca się na zderzaku solidna osłona podwozia okala dolny wlot powietrza, tworząc wizualną całość z szerokim grillem. Uzupełnieniem mocnego wyglądu są zlokalizowane w rogach, pionowo zorientowane aerodynamiczne wloty, które poprawiają wydajność przepływu powietrza.

Szerokie nadkola i nowe felgi aluminiowe, w tym opcjonalne felgi 20-calowe, podkreślają mocny charakter nowego Santa Fe. Nowy wygląd tylnych świateł z rozciągającą się listwą wizualnie poszerza nadwozie. Pozioma czerwona listwa odblaskowa łączy tylne światła.

nowy hyundai santa fe

Aby osiągnąć harmonię i wyrafinowanie, projektanci zmienili kształt tylnego zderzaka, dążąc do spokojniejszego, bardziej wyrafinowanego projektu tyłu nadwozia. Zewnętrzny design nowego Santa Fe pokazuje dojrzałość i pewność siebie, które oddają jakość premium Hyundaia.

nowy hyundai santa fe

Do wyboru trzy wersje wyposażenia – Premium, Executive i Platinum

Aby zaoferować Klientom szeroki wybór, nowy Hyundai Santa Fe dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia Premium, Executive i Platinum, które oferowane są z atrakcyjnymi pakietami. Wszystkie wersje standardowo występują w wariancie pięcioosobowym, natomiast wariant siedmioosobowy oferowany jest za dopłatą wynoszącą 5 000 złotych, niezależnie od wersji. Wariant 7-osobowy na wyposażeniu posiada ponadto nawiew i panel do sterowania klimatyzacją z tyłu, a także dodatkowy port USB.

Hyundai Santa Fe Premium

Hyundai Santa Fe Premium stanowi świetną propozycje dla poszukujących eleganckiego, dynamicznego i komfortowego SUV-a w dobrej cenie bez konieczności rezygnacji z bogatego wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa, komfortu i łączności.

Ceny bazowej wersji Premium zaczynają się już od 165 900 złotych za samochód w napędem hybrydowym i napędem na dwa koła. Warto zauważyć, że cena podstawowa nowego modelu jest niższa aż o 9 500 złotych, a ponadto nowy Santa Fe oferuje znacznie bogatsze wyposażenie standardowe.

nowy hyundai santa fe

W porównaniu do poprzednika na pokładzie znajdują się system dostępu bezkluczykowego, podgrzewana kierownica, podgrzewane fotele przednie, system multimedialny z 8” kolorowym ekranem dotykowym, cyfrowym radiem DAB i łącznością Android Auto i Apple Car Play, komputer pokładowy z 4,2” kolorowym wyświetlaczem, inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go (SCC), asystent zapobiegania zderzeniu czołowemu z wykrywaniem pieszych i rowerzystów (FCA) z funkcją Junction Turning, asystent podążania na pasie ruchu (LFA), lusterka składane elektrycznie, a także reflektory LED.

Ponadto w wersji wyposażenia Premium występuje automatyczna klimatyzacja dwustrefowa z funkcją odparowywania szyb, tempomat z ogranicznikiem prędkości, czujnik deszczu, kamera cofania, tylne czujniki parkowania, felgi aluminiowe 17” oraz system Bluetooth z funkcją wybierania głosowego.

Pakiet Drive umożliwia dokupienie elektrycznie sterowanych foteli przednich, regulacji wysokości fotela pasażera oraz systemu monitorowania tylnej kanapy z czujnikami ultradźwiękowymi (ROA) za kwotę 3 500 złotych.

Hyundai Santa Fe Executive

Hyundai Santa Fe Executive stanowi wstęp do świata klasy Premium i został przygotowany dla osób oczekujących luksusu i nowoczesnych technologii w dobrej cenie. Kierowca i pasażerowie we wnętrzu poczują się komfortowo, a zarazem prestiżowo oraz zrobią wrażenie na innych użytkownikach dróg.

Wersja Executive jest dostępna od 193 900 złotych w niskoemisyjnej odmianie Hybrid, która także może pochwalić się bogatszym wyposażeniem w porównaniu do poprzedniego modelu.

W odróżnieniu od poprzednika w wersji Executive występuje aktywny system monitorowania martwego pola (BCA), Asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA), system kamer 360° (BVM), system monitorowanie tylnej kanapy z czujnikami ultradźwiękowymi (ROA), asystent podążania na pasie ruchu (LFA), tapicerka skórzana, deska rozdzielcza wykończona skórą, oświetlenie nastrojowe, cyfrowe zegary z 12” wyświetlaczem, podgrzewane tylne fotele, ładowarka bezprzewodowa do smartfonów, a także żaluzje w tylnych drzwiach.

nowy hyundai santa fe

Dodatkowo w wersji Executive pojawia się asystent kontroli zjazdu (DBC), elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, możliwość wyboru trybu jazdy, przednie czujniki parkowania, elektrochromatyczne lusterko wsteczne z kompasem, reflektory projekcyjne Bi-LED, tylne światła typu LED, asystent świateł drogowych (HBA), oświetlenie powitalne, przyciemniane szyby tylne, chromowane klamki zewnętrzne i osłona chłodnicy, a także elektrycznie regulowany fotel kierowcy.

Pakiet Navi, w którego skład wchodzi system multimedialny z 10,25” ekranem dotykowym, fabryczna nawigacja, łączność Bluelink, system Premium Audio Krell z centralnym głośnikiem i wzmacniaczem został wyceniony na 7 000 złotych.

Pakiet Tech, który oferuje inteligentną klapę bagażnika, wyświetlacz Head-Up (wskazania na szybie), fotel kierowcy z pamięcią ustawienia, elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego w 4 kierunkach i elektrycznie wysuwanym podparciem ud oraz wentylowane fotele przednie, dostępny jest w cenie 10 000 złotych.

nowy hyundai santa fe

Hyundai Santa Fe Platinum

Hyundai Santa Fe Platinum to propozycja dla osób poszukujących samochodu z segmentu D-SUV z topowym wyposażeniem, które zostanie docenione szczególnie podczas długich podróży.

Topowa wersja Platinum z napędem hybrydowym została wyceniona na 213 900 zł. Natomiast odmiana z silnikiem wysokoprężnym, która występuje tylko z poziomem wyposażenia Platinum kosztuje 235 900 zł, czyli o 9 700 złotych mniej niż poprzednik z silnikiem 2.2 CRDI. Uwzględniając fakt, że nowy model dysponuje wyposażeniem, które w poprzedniku wymagało dokupienia wycenionego na 15 000 złotych pakietu Inspiration, nowy model w tej wersji jest tańszy aż o prawie 25 000 złotych, a przy tym posiada bogatsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa.

Wyposażenie Platinum składa się z elementów wersji Executive oraz pakietów Navi oraz Tech, a także system monitorowania poziomu koncentracji uwagi kierowcy (DAW), systemu bezpiecznego wysiadania (SEA), systemu ostrzegani o znakach ograniczenia prędkości (ISLW), asystenta jazdy autostradowej (HDA), gniazdka elektrycznego 220V, samopoziomującego zawieszenia tylnej osi oraz 19-calowych felg aluminiowych dla wersji hybrydowej lub 20-calowych dla wersji 2.2 CRDI.

nowy hyundai santa fe

Wersje Platinum oraz Executive są dostępne również z elektrycznie sterowanym oknem dachowym, które oferowane jest za dopłatą wynoszącą 5 000 złotych.

Poprawiona przestronność

Santa Fe od dawna chwalono za wygodę i przestronność. Teraz oferuje jeszcze więcej miejsca dzięki modyfikacji platformy, pomimo zastosowania nowych zelektryfikowanych układów napędowych. Całkowita długość, szerokość i wysokość zostały zwiększone w porównaniu do poprzednika.

Wymiary (mm)

Długość: 4,785 (+15mm)
Szerokość: 1,900 (+10mm)
Wysokość: 1,685 (+5mm)
Rozstaw osi: 2,765 (+ 0 mm)
Zwisy: przedni 945 (+5mm), tylny 1,075 (+10mm)

Inteligentne rozplanowanie nowej platformy oznacza, że pakiet akumulatorów może być umieszczony w wersji hybrydowej pod siedzeniem pasażera, a w wersji hybrydowej plug-in pod siedzeniami kierowcy i pasażera, bez wpływu na przestrzeń kabiny czy też bagażnika. W wyniku zmiany platformy nowy Santa Fe oferuje dodatkowe trzy centymetry przestrzeni na nogi w drugim rzędzie i dodatkowe cztery centymetry przestrzeni na nogi w trzecim rzędzie. Powiększeniu uległa także pojemność bagażnika. Bazowa pojemność bagażnika wersji 5-osobowej została zwiększona o 9 litrów, co daje całkowitą pojemność 634 litrów. Pojemność wersji 7-osobowej została zwiększona o 24 litry, co daje całkowitą pojemność 571 litrów. Po przesunięciu siedzeń w drugim rzędzie do przodu i ustawieniu w pozycji pionowej pojemność jest większa o 12 litrów, co daje łącznie 831 litrów w wersji 5-osobowej i o 32 litry, co daje łącznie 782 litry w wersji 7-osobowej.

Napęd na cztery koła i tryby do jazdy w terenie

Podobnie jak w poprzedniej generacji, nowy Santa Fe wyposażony jest w charakterystyczną dla marki Hyundai technologię napędu na cztery koła HTRAC. Nazwa HTRAC powstałą z połączenia słów „Hyundai” i „traction” (czyli przyczepność). Technologia ta ma na celu umożliwienie zwinnego prowadzenia i lepsze wykorzystanie momentu obrotowego w zależności od przyczepności koła i prędkości pojazdu.

Po raz pierwszy nowy Santa Fe jest wyposażony w selektor trybów do jazdy w terenie. Pokrętło sterujące umieszczono w środkowej konsoli, aby wygodnie przełączać się między różnymi trybami jazdy, które optymalizują wydajność jazdy i dobierają ustawienia napędu HTRAC w różnych sytuacjach. Do wyboru są unikalne tryby do jazdy po piasku, śniegu i błocie, a także tryby jazdy ekonomiczny, sportowy i komfortowy. Dodatkowo zastosowano inteligentny tryb jazdy, którego wybór oznacza, że ​​samochód automatycznie rozpozna styl jazdy i sam wybierze tryb, dzięki czemu kierowca nie będzie musiał tego robić.

Połączenie różnych trybów jazdy z napędem HTRAC poprawia osiągi, stabilność i zużycie paliwa. Na powierzchniach takich jak śnieg, żwir i błoto system zwiększa przyczepność, aby zwiększyć wydajność na zakrętach. W śliskich warunkach moc jest automatycznie rozdzielana na wszystkie cztery koła. W trybie sportowym HTRAC umożliwia lepsze przyspieszenie poprzez rozdział do 50 procent momentu obrotowego na tylną oś. W trybie komfortowym poprawia stabilność, przenosząc do 35 procent momentu obrotowego na tylne koła. W trybie ekonomicznym system poprawia zużycie paliwa dzięki napędowi tylko na przednie koła.

Poprawione technologie łączności i Hyundai Bluelink

Nowe technologie klasy premium kładące naciski na komfort i funkcjonalność stawiają nowego Santa Fe na szczycie w swojej klasie. Oprócz nowego ekranu cyfrowych zegarów i szerokiego ekranu systemu multimediów i nawigacji, nowy Santa Fe oferuje najnowocześniejszą telematykę Hyundai Bluelink i usługi łączności z samochodem. Dzięki aplikacji Bluelink klienci mogą zlokalizować swój pojazd, zdalnie zablokować lub odblokować go czy też zobaczyć dane pojazdu, takie jak poziom paliwa. Usługi Hyundai LIVE podają w czasie rzeczywistym informacje o ruchu drogowym, miejscach do parkowania, pogodzie, a także lokalizacje stacji tankowania, wraz z cenami paliw. Miejsca docelowe lub postoju można wysyłać poprzez aplikację do systemu nawigacji samochodowej. Jeśli kierowca musi zaparkować samochód w promieniu od 200 m do 2 km od miejsca docelowego, można włączyć nawigację Last Mile w aplikacji Bluelink, aby wznowić nawigację do celu na smartfonie kierowcy.

Bezprzewodowe połączenie z systemem multimedialnym poprzez Apple CarPlay i Android Auto umożliwia Klientom odzwierciedlenie funkcjonalności ich smartfonów z systemem iOS i Android. Ulepszono także ładowarkę indukcyjną w konsoli środkowej, która umożliwia szybsze ładowanie z mocą do 15 watów. Dodatkowo dostępny jest port ładowania USB dla pasażerów z tyłu.

Większa personalizacja jest możliwa dzięki inteligentnemu rozpoznawaniu głosu. Zastosowanie selektora zmiany biegów z przyciskami zamiast dźwigni sprawia, że wybór kierunku jazdy jest jeszcze prostszy.

Podobnie jak poprzednik, nowy Santa Fe jest wyposażony w wyświetlacz przezierny Head Up, który wyświetla istotne wskazania bezpośrednio na przedniej szybie. Dzięki temu kierowca ma dostęp do ważnych informacji, takich jak prędkość, instrukcje nawigacji, poziom paliwa czy ostrzeżenia systemów bezpieczeństwa, bez konieczności spuszczania wzroku z drogi.  Ośmiocalowy wyświetlacz o wysokiej jasności wynoszącej ponad 10 000 kandeli na metr kwadratowy gwarantuje optymalną widoczność nawet w trudnych warunkach oświetleniowych. Wysokość i kąt nachylenia wyświetlacza można regulować, aby dostosować do indywidualnych potrzeb kierowcy.

Jeszcze więcej najnowocześniejszych systemów bezpieczeństwa czynnego

Nowy Santa Fe jest wyposażony w kompleksowy pakiet systemów bezpieczeństwa aktywnego Hyundai SmartSense oraz spełnia najwyższe europejskie standardy bezpieczeństwa. Dodatkowe ulepszenia systemów bezpieczeństwa czynnego sprawiają, że nowy Santa Fe dorównuje najlepszym konkurentom.

Po raz pierwszy nowy Santa Fe został wyposażony w Asystent jazdy autostradowej (HDA). Ten system jest połączeniem Asystenta podążania na pasie ruchu (LFA) i inteligentnego tempomatu (SCC) wykorzystując czujniki i dane nawigacji, aby zapewnić bezpieczne prowadzenie, a także automatycznie dostosować prędkość w obszarach z ograniczeniami. Specjalny przycisk na kierownicy pozwala kierowcy jednym kliknięciem aktywować system HDA.

Kolejny nowy system, Asystent zapobiegający kolizjom podczas jazdy do tyłu w trakcie parkowania (PCA), wykorzystuje kamerę cofania i tylne czujniki ultradźwiękowe do wykrywania przeszkód podczas cofania, ostrzegając i hamując, jeśli to konieczne, aby uniknąć kolizji. Zdalny inteligentny asystent parkowania (RSPA) umożliwia kierowcy przemieszczanie nowego Santa Fe do przodu lub do tyłu za pomocą kluczyka, bez konieczności przebywania w samochodzie. Pozostałe systemy to Asystenta unikania kolizji z przodu (FCA), System monitorowania martwego pola (BCW), Aktywny system monitorowania martwego pola (BCA), Asystenta bezpiecznego wysiadania (SEA), System kamer 360° (BVM), Asystent podążania na pasie ruchu (LFA) i Asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA).

Dostępne funkcje bezpieczeństwa i wspomagania jazdy Hyundai SmartSense:

  • Asystent unikania kolizji czołowych (FCA) [nowość także podczas skręcania na skrzyżowaniach]
  • Inteligentny tempomat oparty na nawigacji (NSSC) [nowość korzystanie z danych nawigacyjnych]
  • Asystent jazdy autostradowej (HDA) [nowość]
  • Asystent zapobiegający kolizjom podczas jazdy do tyłu w trakcie parkowania (PCA) [nowość]
  • Zdalny inteligentny asystent parkowania (RSPA) [nowość]
  • System monitorowania martwego pola (BCW)
  • Aktywny system monitorowania martwego pola (BCA)
  • Asystenta bezpiecznego wysiadania (SEA)
  • System kamer 360° (BVM)
  • Asystent podążania na pasie ruchu (LFA)
  • Asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA)

Od 2021 roku nowy Santa Fe będzie dostępny z opcjonalny pakietem Luxury nadającym bardziej wyrafinowanego stylu. Zewnętrzna część pakietu obejmuje dedykowane 20-calowe koła oraz zderzaki, przedni i tylny, jak również boczne panele lakierowane w kolorze nadwozia, zamiast matowej czerni. W ofercie pojawią się także asystent zapobiegający kolizjom podczas jazdy do tyłu w trakcie parkowania (PCA) i zdalny asystent parkowania (RSPA), a także wyjątkowo oszczędna i jednocześnie dynamiczna odmiana hybrydowa Plug-in.

Wraz pojawieniem się nowego Santa Fe w polskich salonach, gama modeli SUV stała się w pełni zelektryfikowana. Wszystkie SUV-y Hyundai, czyli Santa Fe, Tucson i Kona są dostępne w wersji hybrydowej. Ponadto Hyundai oferuje polskim Klientom samochody z napędem hybrydowym 48V, hybrydowym Plug-in oraz elektrycznym, zapewniając najszerszy wybór napędów zelektryfikowanych.

Nowy Hyundai Santa Fe tak jak wszystkie modele marki objęty jest bezkonkurencyjnymi warunkami gwarancji. Okres ochrony gwarancyjnej oraz bezpłatnej usługi assistance wynosi 5 lat bez limitu kilometrów.

nowy hyundai santa fe